București, 5 martie 2020. Future Makers, proiectul educațional de antreprenoriat și competiție de idei de business pentru viitor, a dat startul înscrierilor în cea de-a treia ediție. 50 de idei cu potențial vor fi dezvoltate în incubatorul Future Makers iar proiectele câștigătoare vor fi premiate de Fundația Coca-Cola. Echipele din program vor beneficia, pe parcursul anului, de instruire și resurse valoroase pentru începutul de drum în business.

Dezvoltat de Global Shapers Bucharest Hub și Social Innovation Solutions și susținut de Fundația Coca-Cola, Future Makers va angrena și anul acesta peste 2,000 de tineri (18-29 de ani) din București, Ploiești, Craiova, Cluj, Iași, Timișoara, Oradea, Bacău, Roman, Târgoviște, Pitești, Alba Iulia, Târgu Mureș, Constanța, Brașov, Târgu Jiu, Slatina, Baia Mare, Galați, Năsăud, Suceava, Râmnicu Vâlcea și alte centre universitare, în ateliere de antreprenoriat unde vor discuta despre trenduri de viitor și vor genera idei de business sustenabile. Tinerii care vor să-și înscrie ideile în competiție o pot face până pe 3 iunie, pe site-ul www.futuremakers.ro.

50 de idei finaliste vor intra într-un program de incubare, care le va facilita drumul de la idee la business. Incubatorul Future Makers oferă experiențe de învățare personalizată ce include un Bootcamp de 3 zile, mentorat și peste 15 ateliere susținute de experți și antreprenori de succes. La finalul competiţiei, echipele își vor prezenta ideile în fața juriului în cadrul Future Summit, pentru premii în valoare de 20.000 de euro şi zeci de ore de consultanță de business, fiscală și juridică.

”Am început acest proiect, în 2018, crezând că tinerii din România au un potențial care merită susținut. Îl continuăm, pentru al treilea an la rând, convinși că viitorul este pe mâini bune. E o satisfacție enormă să vedem că proiectele câștigătorilor Future Makers prind viață, evoluează și au un impact pozitiv. Business-ul Coca-Cola se dezvoltă prin inovație, prin viziune și prin spirit antreprenorial, așa că promovarea acestor valori ne vine natural. Mai mult decât atât, misiunea noastră este să avem un impact pozitiv în lume iar susținerea tinerilor este una dintre principalele direcții în care acționăm” - Mihaela Nita, Corporate Programs and Government Affairs Manager Coca-Cola Romania  

Peste 3.600 de tineri au participat la atelierele Future Makers în 2018 și 2019 și 105 idei de business pentru viitor au parcurs programul de incubare în cei doi ani. Programul a acordat câștigătorilor premii în valoare totală de 40.000 de euro, zeci de ore de consultanță fiscală și juridică. Susținerea și inspirația oferite în cadrul programului au reprezentat un sprijin real pentru echipele finaliste în a-și demara proiectele.

 

În 2019, Marele premiu Future Makers, de 5,000 euro, a fost acordat echipei Dendro IT, care a propus o aplicație ce dă startul digitalizării industriei forestiere din România și ajută la eficientizarea procesului de exploatare. Alte șase idei au fost premiate în marea finală.

”Proiectul a pornit de la nevoia de a aduce în România conversația globală despre a patra revoluție industrială şi schimbările sociale generate de aceasta. Ştim că o mare parte dintre meseriile actuale probabil vor dispărea, dar credem că tinerii sunt în poziția de a construi viitorul şi vrem să-i ajutăm. Alături de partenerii noștri am reușit în ultimii 2 ani să dezvoltăm ateliere de învățare și creștere pentru 100 de echipe de tineri, multe dintre ele reușind deja să dezvolte afaceri sustenabile cum ar fi EcoTree, Exposure VR, Aventurile lui Tzitzi-Poc, I’m Fine, Veltra Bikes, Auttie sau Re-cycled. Continuăm și în 2020 tura de ateliere de antreprenoriat prin 25 de orașe și dezvoltăm o comunitate puternică de zeci de tineri antreprenori care înțeleg mai bine oportunitățile și provocările viitorului.” Ciprian Stănescu, Co-Fondator, Social Innovation Solutions

Pe site-ul Future Makers vor fi disponibile în curând toate datele atelierelor din țară. Primul atelier va avea loc la Oradea, în 6 martie, de la ora 18:00, la Comuniteca iar primul din București se va dăsfășura la Facultatea de Chimie, în 9 martie, ora 18:00.

Despre Future Makers

Future Makers este un program educațional anual de antreprenoriat adresat tinerilor cu vârste cuprinse între 20 și 29 de ani. În 2019, peste 2000 de tineri au participat la evenimentele şi atelierele de antreprenoriat organizate în 23 de oraşe. Cele 55 de ideii finaliste au vizat domenii diverse, de la educație, mediu, sănătate, la agricultură, mobilitate și până la cele mai noi tehnologii care ne eficientizează activitățile în viața de zi cu zi și în business.

Programul Future Makers este finanţat de Fundaţia Coca-Cola şi este organizat de Social Innovation Solutions, organizație de suport pentru antreprenori și companii în inovare şi antreprenoriat social și Global Shapers Bucharest Hub, o iniţiativă a World Economic Forum, parte dintr-o reţea internaţională de hub-uri din 300 de oraşe.

Despre Fundația Coca-Cola

Fundația Coca-Cola reprezintă ramura filantropică globală a Companiei Coca-Cola. Încă de la începuturile sale în 1984, Fundația a acordat peste 1 miliard de dolari în granturi și subvenții pentru sprijinirea inițiativelor dedicate construirii și dezvoltării de comunități sustenabile în întreaga lume. Pentru mai multe informații despre Fundația Coca-Cola vă invităm să accesați www.coca-colacompany.com/our-company/the-coca-cola-foundation.

Despre Compania Coca-Cola

 

Coca-Cola este o companie pentru toți, care oferă consumatorilor din peste 200 de țări mai mult de 500 de mărci de băuturi răcoritoare. Alături de mărcile Coca-Cola, portofoliul nostru include câteva dintre cele mai valoroase mărci la nivel global, precum băuturile pe bază de plante AdeZ, ceaiul verde Ayataka, apele Dasani, sucurile și nectarurile Del Valle, Fanta, cafeaua Georgia, ceaiurile și cafelele Gold Peak, Honest Tea, smoothie-urile și sucurile innocent, sucurile Minute Maid, băuturile pentru sportivi Powerade, sucurile Simply, smartwater, Sprite, vitaminwater și apa de cocos Zico. Ne adaptăm în mod constant portofoliul, începând cu reducerea zahărului din băuturile noastre, până la dezvoltarea unor produse noi, inovatoare. Totodată, lucrăm pentru a ne reduce impactul asupra mediului prin reaprovizionarea cu apă a surselor noastre și prin promovarea reciclării. Împreună cu partenerii noștri de îmbuteliere, avem peste 700.000 de angajați, oferind oportunități economice comunităților locale din întreaga lume.

În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România", realizat pe baza datelor financiare din 2018, prezenţa acestui sistem pe piaţa locală generează o valoare adăugată de 594 milioane de euro, echivalentul a 0,29% din PIB.

Pentru mai multe informaţii legate de companie vă rugăm să vizitaţi site-ul www.coca-colacompany.com și să ne urmăriți pe Twitter, Instagram, Facebook și LinkedIn.