Fundația Coca-Cola a dat înapoi comunităților din întreaga lume mai mult de 1 miliard de dolari de la înființarea ei, în 1984. Anunțul a fost făcut de James Quincey, CEO Coca-Cola, înainte de a oferi încă un grant de 2 milioane de dolari pentru susținerea programelor de dezvoltare a tinerilor din Atlanta. Fondurile vor merge către reducerea delicvenței juvenile și către susținerea tinerilor prin programe educaționale.

La rândul ei, Helen Smith Price, președintele Fundației Coca-Cola, a subliniat importanța globală a acestui moment și însemnătatea pe care o are pentru comunitățile pe care Coca-Cola le sprijină.

Pe lângă ajutorul pe care l-a oferit orașului natal, Atlanta, în ultimii 30 de ani, Fundația Coca-Cola a ajuns, prin intermediul celor peste 2.400 de organizații pe care le sprijină, la peste 655 de milioane de oameni din întreaga lume. Majoritatea fondurilor au mers către programe de protejare a mediului, încurajare a dezvoltării profesionale și personale a femeilor precum și catre programe pentru consolidarea comunităților.

În România:

  • Fundația Coca-Cola a finanțat, în 2018, programul de educație antreprenorială „Future Makers”. Proiectul se adresează tinerilor cu vârsta cuprinsă între 20 și 29 de ani, care vor să dobândească cunoștințele necesare începerii unei afaceri. Acesta are 2 componente de intervenție: 35 de ateliere de antreprenoriat în mai multe județe din țară, și un program de mentorat pentru dezvoltarea planurilor de business înscrise într-o competiție de inițiative antreprenoriale, cu premii totale de 20.000 de euro. Programul se va încheia în noiembrie 2018, odată cu anunțarea și premierea câștigătorilor.
  • De asemenea, în prezent, este în desfășurare un parteneriat încheiat in 2007 între organizația non-guvernamentală WWF și Fundația Coca-Cola, cu scopul de a restaura zonele umede și luncile inundabile de-a lungul Dunării și a afluenților săi. Ambițiosul proiect vizează creșterea capacității râului cu echivalentul a 4.800 de piscine de dimensiuni olimpice (12 milioane m3) și restabilirea, până în 2020, a zonelor umede cu o suprafață de peste 7.422 de terenuri de fotbal (53 km2). Parteneriatul dintre WWF și Coca-Cola va reconecta fostele lunci inundabile la sistemul fluvial, prin deschiderea de diguri și baraje, prin crearea de canale, precum și prin colaraborarea strânsă cu autoritățile și părțile interesate.

Helen Smith Price
Helen Smith Price
Helen Smith Price, președintele Fundației Coca-Cola, a răspuns la câteva întrebări despre acest prag global al Fundației Coca-Cola, precum și despre importanța programelor dezvoltate în comunitățile în care Coca-Cola este prezentă:

Care sunt misiunea și viziunea Fundației Coca-Cola?

Ca ramură filantropică a Coca-Cola, Fundația se concentrează pe a oferi și pe a schimba ceva în comunitățile în care compania operează ca business, dar și în cele în care angajații Coca-Cola trăiesc și muncesc. Modelul de afaceri al Coca-Cola înseamnă mai mult decât o companie globală, ci reprezintă operațiuni la nivel local, în peste 200 de țări. Modelul de operare al fundației este similar: fondul global servește comunitățile locale din întreaga lume.

Scopul Fundației este de a înapoia comunităților cel puțin 1% din venitul operațional al companiei din anul precedent. Așadar, cu cât veniturile Coca-Cola cresc, cu atât compania poate susține mai bine comunitățile.

Cum hotărăște Fundația ce programe și ce organizații vrea să sprijine?

Sunt atât de multe nevoi la nivel global, pe care, din păcate, nu le putem acoperi singuri. Primim anual mii de solicitări pentru sprijinirea multor programe comunitare valoroase. Cu toate acestea, fiecare propunere este evaluată riguros, astfel încât să se alinieze la nevoile comunităților locale și la prioritățile noastre de finanțare: protejarea mediului, susținerea femeilor și consolidarea comunităților.

Cum măsoară Fundația impactul donațiilor pe care le face?

Atunci când organizațiile solicită finanțare din partea Fundației, le adresăm foarte multe întrebări. Face parte din modul în care le evaluăm potențialul impact asupra comunității. Organizațiile cărora li se aprobă finanțările ne comunică previziunile privind rezultatele și impactul pe care cred că activitatea lor îl va avea și trebuie să furnizeze periodic rapoarte pentru ca noi să le putem urmări progresul.

Am atins o bornă importantă: 1 miliard de dolari. Cum va arăta următorul milliard de dolari?

Abordarea noastră filantropică va veni întotdeauna ca răspuns direct la provocările cu care se confruntă comunitățile din întreaga lume. Astăzi, ne concentrăm pe protejarea mediului, pe susținerea femeilor și pe consolidarea comunităților în care trăim și muncim, prin educarea și dezvoltarea tineretului. Astăzi, la fel ca și pe viitor, scopul nostru este să îmbunătățim calitatea vieții în comunitățile în care operăm.

Interviul complet este disponibil pe www.coca-colacompany.com și poate fi citit aici.