Compania Coca-Cola este membru fondator al Codului UE de marketing responsabil, o initiativa voluntara a marilor companii din industria alimentara de schimbare in Uniunea Europeana a publicitatii pentru alimente si bauturi, adresate copiilor sub 12 ani. Acest Cod UE de marketing responsabil reuneste 21 de companii care reprezinta aproximativ 85% din bugetele de marketing din Europa, cu scopul comun de a limita impactul asupra copiilor a marketingului pentru alimentele cu continut ridicat de sare, zahar si grasimi.

In 2017, procentul de respectare a prevederilor Codului UE de marketing responsabil de catre Coca-Cola a fost 96,2% in ceea ce priveste marketingul facut prin TV, 100% pentru cel facut prin canalele de comunicare online si 100% pentru cel facut prin website-urile proprii.

In 2018, pentru cresterea transparentei si responsabilitatii, Codul UE de marketing responsabil a fost completat cu un mecanism prin care organizatii, dar si publicul larg pot chestiona daca comunicarea de marketing respecta acest angajament. Mai multe informatii pot fi gasite pe site-ul EU-Pledge. Cine doreste sa trimita o plangere, o poate face aici.