În fiecare zi se întâmplă să vezi, măcar o dată, cel puțin unul dintre produsele din portofoliul Coca-Cola. Fie că le vezi într-o reclamă pe stradă, fie în frigiderul de băuturi de la benzinărie, pe rafturile din supermarket sau în meniul de la restaurant. Însă, te-ai întrebat vreodată ce este dincolo de ce se vede? Câți oameni sunt în spatele acestui sistem? Ce impact are asupra economiei locale? Cum contribuie Coca-Cola la bugetul de stat și ce face pentru comunități? 

Ei bine, Coca-Cola a crescut de-a lungul celor peste 25 de ani de când este în România, devenind nu doar liderul industriei de băuturi răcoritoare din țara, ci un partener real pentru economia locală, dar și pentru comunitățile în care activează.

Sistemul Coca-Cola in Romania

Prezenţa sistemului Coca-Cola in Romania generează o valoare adăugată de 448 milioane de euro, echivalentul a 0,3% din PIB. Peste jumătate din această sumă, generată de întregul lanţ de valoare Coca-Cola, reprezintă contribuţia la bugetul de stat – 241 milioane euro - şi constituie 0,8% din toate taxele încasate de statul român.

Aceste date sunt doar o parte dintre rezultatele unui studiu publicat în 2017 care ofera o perspectivă mai amplă asupra ceea ce însemană de fapt „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”:

1. Sistemul Coca-Cola contribuie la creșterea economică a României


2. Coca-Cola contribuie substanțial la bugetul de stat


3. Coca-Cola are un impact puternic asupra pieței locurilor de munc

Fact: Fiecare loc de muncă la Coca-Cola generează indirect alte 12 locuri de munca în restul economiei.

4. Coca-Cola contribuie la dezvoltarea comunităților locale prin programe relevante  


Studiul de Impact Socio-Economic al Sistemului Coca-Cola în România a fost realizat de economiști de prestigiu din cadrul companiei de consultanță Steward Redqueen,  pe baza datelor din 2015, după o metodologie aplicată și în alte treizeci de țări, creata de câștigătorul premiului Nobel pentru economie, Vassily Leontief.