Șansele lui Sprite să rateze ziua Sfântului Patrick sunt practic inexistente, având în vedere că băutura răcoritoare cu aromă de lămâie se îmbracă în verde de mai bine de 50 de ani.

Așa cum Coca-Cola are o stransă relație cu roșu, iar Fanta cu portocaliu, Sprite se înțelege excelent cu verde încă de la debutul său din 1961. Verde a fost încă de la început culoarea aleasă pentru Sprite pentru ambalaj, publicitate, merchandising și nu numai, unul dintre motivele acestei asocieri fiind tocmai ideea de împrospătare pe care o sugerează culoarea verde.

O culoare revigorantă

Verde este clasic și modern, natural și curat. În plus, "verde este o culoare rece în paletarul de culori, ceea ce inseamnă că, din punct de vedere vizual, este revigorant” argumentează Raphael Abreu, director de design în cadrul Coca-Cola Company. La rândul sau, "Sprite este o băutură răcoritoare, limpede, iar gustul său unic și delicios calmează setea”, declară Bobby Oliver, director de marketing, Sprite și branduri cu citrice, Coca-Cola America de Nord. "Culoarea verde pe care o folosim pe ambalaj surprinde atât de bine acele atribute cheie ale produsului, fiind totodată extrem de atrăgător în ochii fanilor noștri".

Fact: În ciuda faptului că este o culoare rece, verdele rămâne foarte hot, The Pantone Color Institute desemnând-o drept culoarea anului în 2013 (Emerald 17-5641)."Ochiul uman vede mai mult verde decât orice altă culoare din spectru, fiind culoarea întâlnită cel mai des în natură", spunea la momentul respectiv Leatrice Eiseman, Director Executiv al Institutului Pantone Color.

Un design fresh

Sprite este printre cele mai recunoscute branduri din lume la momentul actual, iar acest lucru poate fi atribuit în mare parte și sticlei sale de culoare verde. Forma definitorie și acele “găurele” de pe suprafața sticlei o fac să fie unul dintre ambalajele cele mai captivante de pe piată. Raphael Abreu spune despre “găurele” că "sunt o reprezentare a bulelor din bautură”. Aceste elemente grafice, impreună cu verdele, întăresc ideea că Sprite este ceea ce lui Raphael Abreu îi place să numească: “a hit of refreshment”.

Povestea sticlei Sprite își are originea în anii '60, când, după o perioadă îndelungă de cercetări, designerii și inginerii de la The Coca-Cola Company au ajuns la acest design. Au fost luate în considerare specificații legate de ambalaj, imaginea brandului dar și targetul produsului. Zeci de modele au fost propuse la momentul respectiv pentru sticlă verde Sprite, care a fost proiectată cu atenție, cu aceleași specificații de calitate aplicate și sticlei contur Coca-Cola.


De-a lungul timpului, logo-ul și eticheta Sprite au trecut prin mai multe schimbări însă, în ambalajul final, culoarea verde a avut întotdeauna rolul principal.

Astăzi, Sprite își poartă cu mândrie hainele verzi în cele peste 190 de țări din întreaga lume în care este disponibil. În 2013, Romania a schimbat rețeta și, pentru prima dată, a redus conținutul de zahăr folosind extract din plante stevia, un îndulcitor din surse naturale, marcând cea mai importantă reducere a numărului de calorii din 2017, de la 41 kcal/ 100ml la 9 kcal/100 ml.