Compania Coca-Cola continuă să evolueze, iar achiziționarea brandului Costa Coffee este un alt pas important pe care Coca-Cola îl face în nouă direcție strategică a companiei, aceea de a deveni O companie pentru toți.

De ce însă Costa și de ce acum?

 James Quincey, Președinte și CEO al Companiei Coca-Cola oferă câteva răspunsuri privind acest demers.

Cafeaua ne ajută să ajungem în categoria băuturilor calde. Cafeaua este una dintre categoriile de băuturi cu cea mai rapidă creștere în lume, de 6%. Este, de asemenea, o categorie cu multe elemente diferite, de la automate de cafea la cafenele, de la cafea proaspăt prăjită și măcinată la cafea instant sau capsule.”

Pe scurt, cafeaua este o afacere mare cu multe formate. Este, de asemenea, o afacere remarcabil de fragmentată. Nicio singură companie din lume nu are o poziție puternică în toate segmentele de cafea. Iar Coca-Cola nu face excepție. Avem mărci puternice precum Georgia, brandul de cafea ready-to-drink din Japonia, însă Coca-Cola nu are un portofoliu amplu, global în această categorie în creștere.”

Astăzi, odată cu creșterile semnificative pe segmentele de cafea și băuturi calde, este mai important ca niciodată ca The Coca-Cola Company să facă o investiție serioasă și semnificativă în categoria respectivă. Pentru noi este esențial să venim întotdeauna în întâmpinarea nevoilor consumatorilor noștri cu o ofertă cât mai diversificată, cu băuturi pe care și le doresc și care, în egală măsură, îi vor ajuta și pe clienții noștri.”

Deci, de ce Costa? 

Deoarece Costa este o potrivire bună și reprezintă totodată cea mai bună metodă pentru Coca-Cola de a adăuga o platformă globală de cafea care să completeze sistemul nostru existent.”

Costa operează aproape 4.000 de cafenele în Marea Britanie, China și în alte piețe din Europa, Asia Pacific, Orientul Mijlociu și Africa. Este brandul favorit al magazinelor de cafea din Marea Britanie, datorită atenției deosebite pe care compania a adordat-o calității sortimentelor de cafea, datorită unor baristas foarte bine instruiți și, nu în ultimul rând, datorită loialității consumatorilor.

Dar retail-ul este doar o bucată din “arsenalul” lui Costa. Portofoliul companiei include o divizie cu automate de cafea, formate de cafea la domiciliu precum și o prăjitorie. 

"Nu este vorba de a avea cel mai mare număr de magazine", a spus Quincey. "Este vorba de a avea numărul corect de magazine pentru a crește profitabilitatea brandului în locurile pe care le dorim și de a lucra sinergic în toate cele patru segmente de cafea [cafenele, automate de cafea, cafea ready-to-drink și cafea pentru consum acasă].”

"Costa este un brand care poate concura în mai multe formate și canale."

Pană în prezent, Coca-Cola a concurat în categoria de cafea "ready-to-drink" (RTD), un segment relativ mic al afacerilor globale de cafea și ceai. [În România, Coca-Cola deține brandul de cafea ready-to-drink illy.] 

"Credem că Costa ne asigură intrarea în categoria de cafea cu creștere rapidă", a spus Quincey. "Costa ... prezintă oportunitatea unei creșteri extraordinare a valorii prin combinarea acestei platforme cu capacitătile de brand și experiența noastră de piață, alături de acoperirea globală pe care o putem oferi".

"Vom fi o companie pentru toți consumatorii noștri."

Automatele de cafea Costa precum și facilitătile de prăjire de care dispune vor permite companiei Coca-Cola să ofere clienților mai multe opțiuni de cafea. "Ei au dezvoltat piesele de puzzle care ne vor permite să le punem laolaltă cu restul portofoliului nostru, fie că este vorba de sticle, dozatoare sau automatele noastre, oferind asftel consumatorilor noștri o paletă mult mai largă de produse, disponibile pe mai multe canale.”

"Costa înseamnă un brand, o platformă și set de capacități pregătite să fie extinse la nivel global", a concluzionat James Quincey.

James Quincey este președinte și CEO al Companiei Coca-Cola, iar clipul de mai jos conține întreaga sa argumentație asupra acestei achiziții.