Pentru al treilea an consecutiv, Coca‑Cola HBC România, liderul industriei alimentare și a băuturilor de pe piață locală, a fost recunoscută drept cea mai responsabilă companie din țară, prin transparența și implicarea cu care a dezvoltat proiecte de responsabilitate socială și de mediu, conform studiului „Romania CSR Index 2018”, realizat de The Azores.

 “Sustenabilitatea este parte integrantă din strategia grupului nostru, Coca‑Cola HBC, fie că vorbim de proiecte de responsabilitate socială sau de modelul de business. În ultimii 4 ani am fost recunoscuți că lider în sustenabilitate în industria băuturilor, în Europa și întreagă lume, conform Dow Jones Sustainability Index. În plan local, ne bucură această recunoaștere din partea The Azores, pe care o primim pentru al treilea an consecutiv. Acest lucru ne responsabilizează și ne motivează să continuăm să implementăm proiecte cu impact real pentru comunitate.” – Irina Ionescu, Public Affairs & Communication Manager, Coca-Cola HBC România

După Noi a fost dezvoltat inițial ca un proiect special, al cărui obiectiv principal era aducerea în prim-plan a importanței lucrurilor pe care le lăsăm în urmă noastră – fie că vorbim de oameni, de povești, de tradiții sau de un mediu sustenabil, însă a devenit o platformă de programe de sustenabilitate a Coca‑Cola HBC România, o umbrelă care a găzduit până în prezent numeroase inițiative:

  • Workshopuri în Țara Dornelor, cu meșteșugarii locali, care au învățat să folosească social media pentru a-și promova produsele.
  • Reamenajarea eco-turistică a casacadei Bigăr, una dintre cele mai spectaculoase cascade din lume, inițiativă în urma căreia s-a dublat numărul de turiști vizitatori în zonă.
  • Proiectul de educație La Tineri este Puterea, care își propune să contribuie la integrarea unui număr cât mai mare de tineri pe piață muncii. Proiectul se adresează tinerilor din grupuri vulnerabile, iar rezultatele programului au efecte pentru întreagă economie, care se confruntă cu o criză a forței de muncă adecvat calificate.
  • „Ziua bună! – Ziua Voluntarilor Mici”, cea de-a patra ediție. Cu o mobilizare spectaculoasă, proiectul a înregistrat peste 23.000 de elevi și profesori din 5 județe care au participat la colectarea a aproximativ 50 tone de deșeuri de plastic din gospodăriile lor, o inițiativă dezvoltată în parteneriat cu Tășuleasa Social.

Despre investiții, despre lanțul de valoare al sistemului Coca-Cola în România, despre programe dedicate comunităților locale dar și despre alegerile sustenabile în general și despre cum aceste demersuri devin elemente esențiale ale strategiei de business, Irina Ionescu, Public Affairs and Communication Manager Coca-Cola HBC România a vorbit recent, într-un interviu acordat Revistei Biz. Interviul este disponibil și pe site-ul Coca-Cola HBC România.

Irina Ionescu, Public Affairs and Communication Manager Coca-Cola HBC România
Irina Ionescu, Public Affairs and Communication Manager Coca-Cola HBC România

***România CSR index a fost lansat în 2016 și este singurul rating din România care evaluează informațiile non-financiare ale companiilor. Indexul este o analiză a gradului de transparența și performanță în domeniul CSR/Sustenabilitate corporativă al companiilor cu peste 500 de angajați din România. Anul acesta, studiul a luat în considerare toate cele 696 de companii din România cu peste 500 de angajați. În urmă analizei realizate de The Azores, Coca‑Cola HBC România a primit un scor de 94 de puncte, situându-se pe primul loc în cadrul secțiunii Gold Level, în cadrul căreia au fost premiate alte cinci companii.