În urmă cu ceva timp anunțăm nouă strategie a companiei noastre, “our way forward”, adică felul în care noi alegem să înaintăm către viitor și schimbările pe care vrem să le facem de-a lungul călătoriei noastre. Ne-am propus să devenim o companie pentru toți, o companie în portofoliul căreia fiecare consumator să poată găsi o băutură potrivită pentru orice moment al zilei, indiferent de stilul de viată.

Oferim oamenilor din întreagă lume mai multe băuturi dintre cele pe care și le doresc, indiferent dacă asta înseamnă branduri noi, arome diferite, mai puțin zahăr sau mai multe surse naturale.

Pentru că suntem de acord că oamenii nu ar trebui să consume prea mult zahăr, luăm măsuri specifice și semnificative, inclusiv în ceea ce privește reducerea zahărului din băuturile noastre. Multe dintre brandurile noastre sunt disponibile în opțiuni cu calorii reduse ori fără zahăr și luăm măsuri pentru a furniza dimensiuni de ambalaje mai mici și mai convenabile, tocmai pentru a ajuta oamenii să controleze mai ușor cantitatea de zahăr din alimentația lor.

Susținem transparența de aceea ingredientele și detaliile nutriționale ale băuturilor noastre sunt disponibile pe fiecare etichetă și respectam dreptul părinților de a alege ceea ce consideră potrivit pentru copiii lor, de aceea nu facem publicitate către copiii sub 12 ani.

În interiorul sticlei

Focusul nostru "în interiorul sticlei" este simplu - să reducem zahărul în băuturile noastre oriunde putem, în timp ce aducem o gamă largă de băuturi noi interesante oamenilor din întreagă lume.

În ultima perioadă am lansat foarte multe băuturi, printre care:  

  • Fuzetea - băutura cu extract de ceai, prezentă acum pe piată în 9 variante.
  • AdeZ - o categorie nouă de băuturi pentru noi, pe bază de plante,
  • Cappy Plus - o nouă generație de băuturi premium, necarbogazoase, din sucuri de fructe și legume imbogătite cu vitamine și minerale
  • Coca-Cola Energy – o băutură energizantă cu gustul unic Coca-Cola, cafea din surse naturale, extract de guarana și vitamine.  
  • Smartwater – o apa de masă necarbogazoasa, obținută printr-un proces de vaporizare și mai apoi condensare a apei din natură, fiind îmbogățită cu săruri minerale pentru un gust aparte.

De asemenea, branduri cunoscute s-au bucurat de o extindere a portofoliului de arome:

  • Coca-Cola Vanilla și Coca-Cola Cinnamon, aromele lansate la finalul anului trecut,
  • Coca-Cola Peach – o aromă răcoritoare lansată anul acesta
  • Fanta Pink Grapefruit (fără zahăr) și Fanta Portocale și Fructul Pasiunii

Am început o călătorie de reducere a cantității de zahăr din băuturile noastre în Europa cu ani în urmă, printr-un amestec de instrumente diferite: reformulare, inovare, dimensiuni mai mici de ambalaje și promovarea băuturilor cu conținut scăzut și fără calorii. Luăm foarte în serios subiectul și ne adaptăm stilului de viață, în continuă schimbare, al consumatorilor noștri. De aceea:

  • În 2018, la nivelul întregului portofoliul de produse din Romania, am redus cu 4,4% conținutul caloric mediu din băuturile noastre.
  • Băuturile noastre cu conținut redus sau fără calorii reprezintă 34% din totalul volumelor noastre, luând în considerare portofoliul complet.
  • Reformulăm și lansăm constant produse și categorii noi, low și no calories. Câteva exemple sunt disponibile mai jos:

           o   Coca-Cola Zero a fost in 2018:

  •  #1 în categoria băuturilor răcoritoare tip cola fără zahăr
  •  Susținută de investiții în marketing cu 50% mai mari decât în 2017

           o   Sprite are:

  • cu 75% mai puține zaharuri* – înlocuite de îndulcitori hipocalorici (*decât majoritatea băuturilor carbogazoase cu lămâie și lămâie verde din România) 
  • 19 miliarde** de calorii eliminate din dieta românilor într-un an (**reprezintă reducerea de calorii obținută prin reformulare, înmulțită cu volumul de Sprite comercializat într-un an)

           o   Noi lansări în 2018: Coca-Cola Zero Zahăr Cinnamon, Coca-Cola Zero Zahăr Vanilla, Coca-Cola Zero Ginger.

           o   Variante cu continut redus caloric: Fuzetea

           o   Sau variante fără calorii în categoria băuturilor răcoritoare carbogazoase lansate în 2018: Fanta Pink Grapefruit Zero, Fanta Lămâie Zero, Fuzetea White Peach.

În afara sticlei

Pentru că știm ce punem în sticlele noastre este doar o jumătate din ecuație, avem și numeroase alte acțiuni "în afara sticlei". Una dintre aceste acțiuni furnizează ambalaje mai mici și mai convenabile, făcând mai ușor pentru oameni controlul consumului de zahăr adăugat.

Lansarea de branduri noi a însemnat și dezvoltarea de ambalaje noi, potrivite pentru diferite momente de consum. De la sticla returnabilă Coca-Cola de 250ml, prima produsă pe care am produs-o în România, în 1991, ne-am extins considerabil portofoliul cu o gamă variată de ambalaje. Mai mult, la începutul anului, am lansat o inovație de ambalaj, în ton cu tendința de consum a conținutului online de astăzi, mobile friendly: noua doză verticală.

Totodată, pentru că vrem să avem consumatori informați, care iau decizii în cunoștință de cauză, etichetele produselor noastre conțin toate informațiile nutriționale necesare. Iar de la finalul anului 2018, am introdus început testarea Etichetării Nutriționale Colorate pe o parte dintre ambalajele produselor comercializate în România, care adaugă coduri de culoare la cifrele care reflectă conținutul de nutrienți pe porția consumată.


 

Marketing responsabil

În 2017, am continuat politica de marketing responsabilă pe termen lung, care presupune excluderea oricărei forme de promovare a mărcilor noastre în mass-media care vizează direct copii sub 12 ani. Aceasta include emisiuni de televiziune, presă scrisă, site-uri sau social media. În afară de restricțiile privind plasarea în mass-media, nu dezvoltăm materiale de marketing creative care se adresează copiilor cu vârsta sub 12 ani, indiferent de locul în care materialul va fi plasat.

Dincolo de schimbările la nivel de produse, diversificarea de portofoliu, strategiile de business și investiții, transparența în informații, Coca-Cola mai face un pas înainte pentru protejarea mediului, dezvoltarea comunităților prin proiecte relevante și investiții coerente și pe termen lung.

O lume fără deșeuri este programul global lansat la începutul acestui an, prin care ne propunem să schimbăm modul în care dezvoltăm, livrăm, colectăm și reciclăm ambalajele pe care le punem pe piață. Cum facem asta:

  • Investind în planetă. Până în 2030, pentru fiecare sticlă sau doză pe care Sistemul Coca-Cola o vinde la nivel global, ne propunem să ajutăm la reciclarea unei cantități similare, deoarece fiecare ambalaj are mai multe vieți.
  • Investind în ambalaje. Compania Coca-Cola continuă eforturile de a face ambalajele produselor sale 100% reciclabile, mai ușoare și parțial din surse regenerabile.

             o   În România, ambalajele puse pe piața sunt 100% reciclabile

             o   Începând cu 1996, am redus cantitatea de plastic din ambalajele folosite

             o   Dorna și AdeZ sunt imbuteliate în PlantBottle - ambalaje practice și inovatoare, produse din ingrediente cu până la 30% din plante.

Impact în comunitate

  • Sistemul Coca-Cola investește anual între 700.000 – 1.000.000 de euro în programe relevante pentru dezvoltarea comunităților
  • Prin Fundația Coca-Cola, contribuim la dezvoltarea unor proiecte esențiale pentru România de acum. Un exemplu este Future Makers, proiect prin care peste 1600 de tineri pasionaţi de antreprenoriat şi de viitor au avut șansa să participe zeci de ateliere de antreprenoriat.

În fiecare zi, lucrăm pentru a face ceea ce am făcut cel mai bine de peste 130 de ani: ascultând cu atenție oamenii și păstrându-i în centrul afacerii noastre. Astfel vom continua să creștem mai durabil și responsabil pentru generațiile viitoare.