Programul Future Makers a ajuns luna aceasta la final, pe 14 noiembrie având loc gala în cadrul căreia premiile de 20.000 de euro și-au găsit câștigătorii. Printre ideile de afaceri alese de juriu în cadrul finalei Future Makers s-au numărat biciclete din bambus, plante crescute fără pământ, aplicații conversaționale pentru depresie dar și educație cu ajutorul teatrului și al tehnologiei. Teatrul serial intitulat „Aventurile lui Tzitzi Poc” a fost marele câștigător al competiției de idei, plecând acasă cu trofeul Future Makers și un premiu un valoare totală de 5000 de euro.

Finaliștii Future Makers la gala din 14 noiembrie 2018

Demarat în prima parte a acestui an, Future Makers a fost gândit încă de la început sub forma unui program de susținere pentru tinerii întreprinzători, interesați de startul unui business, având două componente importante: 

  • sesiuni de workshopuri și mentorat în mai multe județe ale țării
  • și o competiție de idei de business, cu o etapă de „incubare” de 3 luni de-a lungul căreia echipele selectate au avut ocazia să-și aprofundeze cunoștințele și să-și perfecționeze afacerile având la dispoziție sfaturi din partea mentorilor și a specialiștilor. 

Peste 1600 de tineri cu vârste între 20 și 29 de ani au participat la workshopurile organizate în 17 județe ale țării. Competiția s-a bucurat a rândul ei de mare interes în rândul tinerilor antreprenori, în prima etapă fiind înscrise peste 160 de proiecte cu idei din diferite domenii, de la educație și agricultură până la transport urban, servicii și tehnologii care ne ajută în viață de zi. 50 de proiecte au mers mai departe în programul de incubare de trei luni.

În ultima fază a competiției, echipele finaliste au susținut încă o dată proiectele lor în față juriului de specialitate, dintre acestea fiind selectați cei 6 finaliști, recompensați fiecare cu 2500 de euro și acces la o rețea globală de resurse care să le vina în ajutor în dezvoltarea afacerilor propuse. Cele 6 proiecte au fost:

  • Glasskoo - o soluție digitală business-to-business care oferă clienților opțiunea de a proba ochelari online prin realitatea augmentată.
  • VeltraCraft Bicycle - o bicicletă construită din bambus laminat, cu un design minimalist, greutate redusă, materialele sustenabile, având un grad de confort ridicat datorită proprietăților unice ale bambusului.
  • Future Agro - grădini fără pămant (acvaponice, hidroponice, aeroponice), o inițiativă ce oferă astfel posibilitatea oricui să dețină propria mini-fermă.
  • Re-cycled - o masină de injecție mase plastice ce are rolul de a încuraja populația să recicleze plasticul. Această este un înlocuitor al utilajelor folosite în industria de mase plastice, având un preț mult mai mic, dimensiuni și greutate reduse.
  • I’m Fine - o aplicație mobilă ce are ca scopuri stabilizarea, înțelegerea, monitorizarea și îndreptarea către ajutor profesionist a oamenilor depresivi.
  • Aventurile Tzitzi-Poc - o poveste complexă pusă în scenă sub formă de teatru-serial, într-un cadru adaptat, care integrează și tehnologia. 
  • Auttie - o aplicație mobilă ce facilitează învățarea și comunicarea copiilor cu autism.

Juriul finalei competiției Future Makers a fost format din lideri de business și antreprenori de renume internațional, precum:

  • Nicoleta Eftimiu – Country Manager, Coca-Cola România
  • Albina Krasnodemska – Community Lead, Global Shapers Community
  • Sorina Câmpean – Networks and Partnerships Manager, University of Oxford
  • Ioan Iacob – CEO, Qualitance
  • Alină Burlacu – Curator, Global Shapers Bucharest Hub
  • Daniel Enescu – Internațional Expansion Director, Daedalus New Media Research
  • Paul Budan – NOD Makerspace
  • Radu Manolescu – Managing Partner, K.M. Trust&Partners

Proiectul „Aventurile lui Tzitzi-Poc” a fost declarat marele câștigător al competiției, în timp ce Auttie a câștigat premiul de popularitate, primind cele mai multe voturi din partea publicului, respectiv 3995 din 18.400 de voturi înregistrate în total.

Albina Krasnodemska – Community Lead, Global Shapers Community, și câștigătoarea competiției Future Makers, Mirona Păun. 

Matrona Filippou - The Coca-Cola Company SEE Franchise Operations Director
Matrona Filippou, The Coca-Cola Company SEE Franchise Operations Director, si trofeul Future Makers, la gala din 14 noiembrie 2018.
 Proiectul implementat de Global Shapers Bucharest Hub și Social Innovation Solutions s-a bucurat de sprijinul Fundației Coca-Cola, reprezentată în cadrul evenimentului de Matrona Filippou, Franchise Operations Director în Europa de Sud-Est pentru The Coca-Cola Company, care a oferit trofeul Future Makers Mironei Păun, fondatoarea proiectului câștigător „Aventurile lui Tzitzi-Poc”. 

De la înființarea ei, în 1984, Fundația Coca-Cola a dat înapoi comunitătilor din întreagă lume mai mult de 1 miliard de dolari, proiectele dedicate comunităților reprezentând unul dintre principalele direcții de finanțare, în special prin inițiative de educare și încurajare a tineretului pentru a-și transformă interesele profesionale în afaceri de succes.